Un inginer băcăuan, inventator
al motorului care funcționează pe bază de hidrogen, așteaptă să înceapă
producția de serie a acestuia. Inventatorul conduce deja un automobil
care consumă 3 litri de apă în două luni.
Gheorghe Bordeianu (50 ani) este inginer
TCM și a lucrat 20 de ani în fabrica de avioane din Bacău. A pierdut
deja numărul invențiilor brevetate pentru că nu are bani să plătească
taxă de întreținere la OSIM pentru fiecare dintre ele. Crede că sunt
peste 100, majoritatea în domeniul mașinilor unelte și a motoarelor.
Cea mai dragă dintre descoperiri îi este
generatorul de ioni care separă hidrogenul de oxigen, un dispozitiv
care, atașat motoarelor clasice, înlocuiește alimentarea cu benzină sau
motorină. Ambiția inginerului băcăuan este acum să-și construiască
propria fabrică de producere a dispozitivului revoluționar. ”Brevetul
l-am obținut în 1985, iar inveția este acum în curs de omologare la
Institutul de Motoare termice din Graz- Austria. Omologarea are trei
etape, iar eu mă aflu acum la ultima dintre ele.
Imediat cum o obțin vreau să înființez
în Bacău o fabrică de producție în serie a dispozitivului”, ne-a
explicat Gheorghe Bordeianu. Inginerul băcăuan este convins de faptul că
nu va găsi o persoană dispusă să investească în construcția acestei
fabrici, dar că o va face pe cont propriu. Mașina ecologică Invenția lui
Gheorghe Bordeianu nu a rămas doar pe hârtie. Băcăuanul și-a pus în
practică invenția și merge de ani de zile numai cu mașini pe care le
alimentează doar cu apă sau, la nevoie, chiar cu suc și urină.
Orice lichid care conține hidrogen poate fi folosit drept combustibil
pentru motor. Dispozitivul funcționează cu oțet și cola, chiar și cu
urină. Este ecologic pentru că arde hidrogenul și eliberează în aer
oxigenul”, ne-a mai spus inventatorul. Gheorghe Bordeianu și-a testat
mașina la RAR, iar rezultatele la emisia de noxe sunt zero.
Mașina lui Gheorghe Bordeianu, un Cielo cumpărat la mâna a adoua din
Spania, nu rămâne în pană de combustibil decât o dată la 60 de zile.
”Orice lichid s-ar pune în motor, cu trei litri se poate merge și 5.000
de kilometri. Mașina pe care am montat dispozitivul consuma înainte 10
litri de benzină la suta de kilometri”, a mai explicat Bordeianu.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu